Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Bulletin of Abai KazNPU. Series of Psychology

Vol. 69 No. 4 (2021): Series «Psychology»

Published: December 2021

Статьи

Асель Исаханова
The Studying the image of fear in primary school age
Бакыт Жигитбекова
FEATURES OF THE EMOTIONAL SPHERE OF WOMEN AND MEN
Ainur Ospanova
ORGANIZATION OF WORK ON THE IDENTIFICATION AND CORRECTION OF SPEECH DISORDERS IN CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
. Zh. T. Taszhurekova, А.S. Оspanova
Social conditions for normal speech development
Жанар Адирбаева
ONTOGENETIC FOUNDATIONS OF THE STUDY OF SOCIO-EMOTIONAL INTELLIGENCE OF PRIMARY SCHOOL CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENTS: children with hearing impairments
. A.D. Nurlanbekova , A.A. Makhmetova
THE ROLE OF NATIONAL TRADITIONS AND CUSTOMS IN THE DEVELOPMENT OF THE PERSONALITY OF STUDENTS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES: .
Гульжан Оразаева
TRAINING SYSTEM FOR PARENTS OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TO PARTICIPATE IN CORRECTIVE WORK
. Baltina A.S., Iskakov T.B.
TAKING INTO ACCOUNT PSYCHOLOGICAL CHARACTERISTICS IN THE EDUCATIONAL AND TRAINING PROCESS OF YOUNG JUDOKAS 13-15 YEARS OLD
Алина Тоқбай
МЕДИЦИНА ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРІНДЕГІ КӘСІБИ ЖАНУ СИНДРОМЫ
. Baigaliev A.M. , Butabayeva L.A.
Scientific and theoretical foundations of the study of the technology of physical reabelitation of children with disorders of the musculoskeletal skills
. Zhubanazarova N.S. , Tursyngali A.А, Sailinova K.K.
. FEATURES OF EMOTIONAL BURNOUT IN TEACHERS FROM DIFFERENT AGE CATEGORIES
Айгул Садуахасова, Зина Адильшинова
ҚАЗІРГІ ЖАСӨСПІРІМДЕРДЕГІ АГРЕССИВТІЛІКТІҢ КӨРІНІСІН ЗЕРТТЕУ
Айдос Ибрагим
ВЛИЯНИЕ ТРИГГЕРОВ НА АДДИКТИВНОЕ ВЛЕЧЕНИЕ К УПОТРЕБЛЕНИЮ НАРКОТИКОВ, АЛКОГОЛЯ И УЧАСТИИ В АЗАРТНЫХ СТАВКАХ В КОНТЕКСТЕ РЕСОЦИАЛИЗАЦИИ
Anar Algozhina
RESEARCH OF EMOTIONAL INTELLIGENCE DEVELOPMENT OF HIGHER SCHOOL TEACHERS
Талипова Назым, Акмарал Магауова, Жамиля Махамбетова
Моделирование психолого-педагогического сопровождения студентов с особыми образовательными потребностями в вузе в условиях инклюзивного образования
Akmaral Kassymova, Әсемгүл Өтеуова
. STUDY OF THE SOCIAL INTELLIGENCE OF OLDER PRESCHOOLERS WITH SPEECH DEVELOPMENT DISABILITIES: .
Алия Конысбаева
FEATURES OF THE DEVELOPMENT OF COGNITIVE AND PSYCHOMOTOR ABILITIES OF OLDER PRESCHOOL CHILDREN DURING THE PANDEMIC
Сания Бекжанова
МЕКТЕПТЕ ИННОВАЦИЯЛЫҚ-БІЛІМДІК ІС-ӘРЕКЕТТІ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ-ПЕДАГОГИКАЛЫҚ СҮЙЕМЕЛДЕУ: БОЛАШАҚ ПЕДАГОГ-ПСИХОЛОГТЫ ДАЙЫНДАУ АСПЕКТІСІ
Нургайша Кудушева, Индира Аманова
ЖОО СТУДЕНТТЕРІНІҢ ТҰЛҒАЛЫҚ ӨЗІНДІК ТИІМДІЛІГІН ДАМЫТУДА ТРЕНИНГ ӘДІСІН ҚОЛДАНУ
Assylay Kazbek
Use of modern information systems in the training of future school psychologists
Айдос Бекмұрат
Аутизмі бар балалардың сөйлеу тілінің даму ерекшеліктері
ZHANSAYA BOLAT
КӨПЭТНОСТЫҚ ҚОҒАМДАҒЫ СТУДЕНТТЕРДІҢ ТОЛЕРАНТТЫЛЫҒЫНЫҢ ДАМУЫН ЭМПИРИКАЛЫҚ ЗЕРТТЕУ
Ольга Тапалова, Gulnaz Abildaeva, Nadezhda Zhiyenbayeva
INTERCONNECTION OF MOTIVATION OF ACHIEVEMENT AND SELF-ACTUALIZATION POTENTIAL OF SCHOOLS
Сона Пенкина, Зайни Кокшеева
SECONDARY SCHOOL TEACHERS’ EXPERIENCES ON PROCESSING TEACHER PERFORMANCE APPRAISAL