Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы

ЖЕТКІНШЕКТЕРДІҢ КОММУНИКАТИВТІК ДАҒДЫЛАРЫН ДАМЫТУДЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ШАРТТАРЫ

Жарияланған July 2025

57

22

М.Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан зерттеу университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Кудасбекова Айгуль Бериковна

аға оқытушы

Мирас университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Арымбаева Кулимхан Маликовна

Педагогика ғылымдарының профессоры, доцент

Академик Ә.Қуатбеков атындағы Халықтар достығы университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Елтаев Абдималик Жайылмысович

«Педагогика және психология» кафедрасының профессоры, педагогика ғылымдарының кандидаты

«Мирас» университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Ешенкулова Динара Бауыржановна

«Педагогика және психология» секторының философия докторы (PhD)

Ө.Жәнібеков атындағы Оңтүстік Қазақстан педагогикалық университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Исманова Рабиға Жолдасовна

Мектепке дейінгі тәрбиелеу және оқыту педагогикасы» кафедрасының аға оқытушысы, педагогика ғылымдарының кандидаты

Аңдатпа

Мақалада коммуникативті дағдыларға бағытталған ғылыми зерттеулер талданып, 13-14 жастағы жеткіншектердің коммуникативтік дағдыларын дамытудың психологиялық шарттары зерттелді. Зерттеуге 46 оқушы (20 ұл, 26 қыз) қатысты, олар эксперименттік (коммуникативтік дағдылары төмен 22 жасөспірім) және бақылау (24 оқушы) топтарына бөлінді.  Зерттеу барысында келесі әдістемелер қолданылды:  - Л. Михельсонның коммуникативтік іскерлік тесті (Ю.З. Гильбухтың бейімдеуімен); - В.В. Бойко диагностикасы (коммуникативті толеранттылық);  - А.А. Карелиннің коммуникативтік дағдыларын бағалау әдістемесі.  Статистикалық өңдеу SPSS 23 бағдарламасы арқылы жүргізіліп, сипаттамалық статистика, Манн-Уитни U-критерийі, Вилкоксон Т-критерийі және Спирмен корреляциясы қолданылды. 

Эксперименттік топта агрессивті және тәуелді реакциялар жиі кездескен, ал бақылау тобында құзыретті коммуникация басым болды. Эксперименттік топта басқаларды қабылдау деңгейі төмен, коммуникативті төзімділік орташа және төмен деңгейде болды.  Тренингтен кейін эксперименттік топтағы жасөспірімдердің коммуникативтік дағдылары айтарлықтай жетілді. Зерттеу жеткіншектердің коммуникативтік құзыреттілігін арттыратын психологиялық шарттардың маңыздылығын растады. Алынған нәтижелер жасөспірімдердің әлеуметтік-психологиялық дамуына арналған арнайы бағдарламаларды әзірлеуге негіз бола алады. 

pdf
Тіл

Қазақ

Дәйексөздерді қалай жазу керек

[1]
Кудасбекова, А., Арымбаева, К., Елтаев, А., Ешенкулова, Д. і Исманова, Р. 2025. ЖЕТКІНШЕКТЕРДІҢ КОММУНИКАТИВТІК ДАҒДЫЛАРЫН ДАМЫТУДЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ШАРТТАРЫ. Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы. 83, 2 (Лип 2025), 127–139. DOI:https://doi.org/10.51889/2959-5967.2025.83.2.012.