Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы

КӨРУ ҚАБІЛЕТІ ЗАҚЫМДАЛҒАН ЖАСӨСПІРІМДЕРДІ ОҚЫТУДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ-ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ

Жарияланған June 2022

260

573

Абай атындағы КазҰПУ
Аңдатпа

Аңдатпа

     Мақалада көру қабілеті зақымдалған жасөспірімдердің ақпараттық мәдениетін ақпаратық ортада қалыптастыру жолдары, әдістері туралы түсінік берліді. Сонымен қатар көру қабілеті зақымдалған жасөспірімдерді оқытуды ұйымдастырудың педагогикалық және психологилық ерекшеліктері қарастырылды. Көру қабілеті бұзылған балаларды диагностикалаудағы психологиялық-педагогикалық аспектіні сипаттау мәселесі, нашар көретін жасөспірімдердің танымдық белсенділігіне талдау жасау, олардың көру қабілетінің бұзылуының себептері мен түрлерін анықтау және оқытуды ұйымдастырудың ерекшеліктеріне алыстырмалы түрде сипаттама берілді.  көру қабілеті Көру қабілеті бұзылған жасөспірімдердің танымдық және тұлғалық сипаттамаларын анықтау туралы деректер көрсетілді. Тиімді бірлескен оқытуды ұйымдастырудың ерекшеліктері және нашар көретін жасөспірімдердің қалыпты көретін құрдастарымен қарым-қатынасы, инклюзивті ортаны ұйымдастыру жағдайында шешу туралы жұмыстары қарастырылды. келеді. Көру қабілеті бұзылған балаларды оқыту мен тәрбиелеуде арнайы технологиялар кеңінен қолданылады: физикалық белсенділікті реттеу, күнделікті режимді сақтау, моториканы жандандыру, көру қабілеті бұзылған балаларды жалпы сауықтыру аясында физикалық даму.

Нашар көретін балалардың ойын және бейнелеу іс-әрекеті үрдісінде кеңістіктік, әлеуметтік-тұрмыстық бағдарлау дағдыларын қалыптастыру, заттардың бейнелерін байыту және түзету, түстерді қабылдау, ұсақ моториканы, зейінді, байқауды дамыту, балалардың объективті идеяларын қалыптастыру жүзеге асырылады. Белгілі бір жағдайларда әртүрлі сенсорлық режимдер мен психикалық дамуында әртүрлі деңгейлері арасында сәйкессіздік болуы мүмкін. Сақталған анализаторларды, соның ішінде қалдық көруді қолдана отырып, аналитикалық-синтетикалық қызметті қоса отырып, компенсаторлық даму көру қабілеті бұзылған балаларда заттардың тұтас бейнелерін қалыптастыру үшін негіз құруға ықпал етуі мүмкін. Көру қабілетінің бұзылуы көп жағдайда балаларға көптеген заттарды, табиғат құбылыстарын, адамдардың өмірі мен жұмысын дұрыс анықтауға және байқауға мүмкіндік бермейді, бұл сенсорлық-перцептивті саланың, идеялардың, ауызша-логикалық процестердің дамуына теріс әсер етеді. Көру қабілеті бұзылған балалармен жұмыс жасауда тифлопедагог бірлесе отырып балаларды пәндік ортамен, әлеуметтік әлеммен, табиғат әлемімен таныстыруды ұйымдастырады, балаларда сенсорлық және математикалық түсініктерді қалыптастырады.

pdf