Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы

БАСТАУЫШ МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ АНАЛИТИКАЛЫҚ ОЙЛАУЫН ДАМУЫНЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ

Жарияланған April 2025

102

78

Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Гулбарам Мугауина

Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университеті», Инновациялық білім беру факультетінің қауыдастырылған профессор м.а., Атырау, Қазақстан

Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Ляйля Койшигулова

Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университеті», Инновациялық білім беру факультеті, психология және педагогика кафедрасының қауымдастырылған профессоры, педагогика ғылымдарының кандидаты, Атырау, Қазақстан

Әлкей Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Баглан Жапарова

педагогика ғылымдарының кандидаты, Педагогика жоғары мектебінің қауымдастырылған профессоры, «Әлкей Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті», Павлодар, Қазақстан.

Марғұлан университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Гульсум Аяпбергенова

философия докторы (PhD), Педагогика жоғары мектебінің қауымдастырылған профессоры, «Марғұлан университеті», Павлодар қаласы, Қазақстан

Ә. Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Arslanbek Mukhametkairov

Педагогика жоғары мектебінің оқытушы, Ә. Марғұлан атындағы Павлодар педагогикалық университеті, Павлодар, Қазақстан.

Аңдатпа

Бұл мақалада бастауыш мектеп оқушыларының аналитикалық ойлауын дамытудың психологиялық ерекшеліктері қарастырылады. Бұл саладағы проблемалар балалардың жас ерекшеліктері мен жеке қабілеттеріне, сондай-ақ аналитикалық ойлау қабілеттерін дамытуға бағытталған арнайы әдістердің болмауына және оқу тәжірибесінің жеткіліксіздігіне байланысты анықталады.

Зерттеудің мақсаты – бастауыш мектеп оқушыларының аналитикалық ойлауын дамытуға психологиялық факторлардың әсерін зерттеу және бастауыш мектепте оқу процесін оңтайландыру бойынша ұсыныстар әзірлеу. Зерттеуде әдеби талдау және эмпирикалық әдістер, соның ішінде мұғалімдер мен ата-аналармен сауалнамалар мен сұхбаттар, сондай-ақ психологиялық эксперимент қолданылды.

Зерттеу барысында бастауыш мектеп оқушыларының аналитикалық ойлау ерекшеліктерінің теориялық негіздері белгіленіп, осы жасқа тән негізгі психологиялық факторлар мен проблемалар анықталды. Мұғалімдер мен ата-аналардың пікірлері көптеген анықталған ерекшеліктерді растады. Психологиялық эксперимент барысында бастауыш мектеп оқушыларының аналитикалық ойлау деңгейі негізінен төмен екендігі анықталды.

Алынған нәтижелер ұсынылған бағдарламаның тиімділігін растады: эксперименттік топта логикалық ойлау деңгейінің жоғары және орташа деңгейінің айтарлықтай өсуі, сонымен қатар аналитикалық ойлау деңгейі төмен оқушылар санының төмендеуі байқалды. Мақалада мектеп бағдарламасы аясында оқытудың тиімді әдістерін қолдануға және қажетті дағдыларды дамытуға бағытталған бастауыш мектеп оқушыларының аналитикалық ойлауын одан әрі дамыту бойынша ұсыныстар берілген.

pdf (English)
Тіл

English

Дәйексөздерді қалай жазу керек

[1]
Mugauina, G., Koishigulova, L. , Zhaparova, B. , Ayapbergenova , G. і Mukhametkairov, A. 2025. БАСТАУЫШ МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ АНАЛИТИКАЛЫҚ ОЙЛАУЫН ДАМУЫНЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ. Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы. 82, 1 (Квіт 2025), 7–20. DOI:https://doi.org/10.51889/2959-5967.2025.82.1.001.