Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы

МИДЫҢ ФУНКЦИОНАЛДЫҚ ҰЙЫМДАСТЫРЫЛУЫ ТҰРҒЫСЫНАН КРЕАТИВТІЛІКТІ ДАМЫТУ МӘСЕЛЕСІ

Жарияланған March 2024

10

2

Л.Н.Гумилев атындағы ЕҰУ
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Айнұр Косыбай

докторант

##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Каракат Нагымжанова

пед.ғылымдарының докторы

Аңдатпа

Мақалада креативтілік пен миды ұйымдастырудың бүйірлік басымдылығы арасындағы байланысты зерттеу мақсаты болып табылатын отандық магистранттар үлгісінде эксперименталды пилоттық зерттеудің нәтижелері берілген. Зерттеудің өзектілігі шығармашылық әлеуеттің жеке ресурстарын, оның ішінде когнитивтік және психофизиологиялық ресурстарды ескере отырып, 21 ғасырдың негізгі дағдысы ретінде университетте шығармашылықты дамыту қажеттілігімен байланысты. Алынған нәтижелер шығармашылықтың болжаушысы ретінде сол жақтағы басым оң жарты шарды анықтаудың негізділігін бағалауға мүмкіндік береді. Үш психомоторлық тестті қолдану негізінде мидың басым жарты шары туралы эмпирикалық деректер алынды, ал шығармашылық, дивергентті ойлау деңгейі туралы деректер Торранстың вербалды және вербалды емес субтесттері арқылы алынды. Зерттеуге екі тәуелсіз эксперименттік үлгі – техникалық және гуманитарлық мамандықтар бойынша магистранттар қатысты. Жалпы іріктемені осы критерий бойынша бөлу елестету ойлауы басым адамдар гуманитарлық мамандықтарға, ал вербальды-логикалықтар техникалық мамандықтарға бейім деген кең тараған пікірге байланысты. Екі топтағы оң және сол жарты шар магистранттарының дивергентті ойлау деңгейлеріне салыстырмалы талдау және Фишердің көп функционалды φ*-критериі (бұрыштық түрлендіру) арқылы айырмашылықтардың сенімділігін бағалау жүргізілді. Екі топтағы тексеру нәтижелері магистранттар арасындағы дивергентті ойлауда сол жақ жарты шардың функционалдық маңыздылығы туралы статистикалық болжамдарды айтарлықтай деңгейде растамады. Эмпирикалық дәлелдер бүйірлік жарты шардың үстемдігінің айырмашылығы шығармашылықтың когнитивтік аспектісі ретінде дивергентті ойлауға кедергі емес екенін көрсетеді.

pdf (Русский)
Тіл

Русский

Дәйексөздерді қалай жазу керек

[1]
Косыбай, А. і Нагымжанова, К. 2024. МИДЫҢ ФУНКЦИОНАЛДЫҚ ҰЙЫМДАСТЫРЫЛУЫ ТҰРҒЫСЫНАН КРЕАТИВТІЛІКТІ ДАМЫТУ МӘСЕЛЕСІ. Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы. 78, 1 (Бер 2024). DOI:https://doi.org/10.51889/2959-5967.2024.78.1.004.