Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы

Пандемия жағдайында оқушылардың психологиялық қауіпсіздігінің детерминаторлары:

Жарияланған March 2023

148

80

Л.Н.Гумилев атындағы Евразия Ұлттық Университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Жанат Канашевна

Аубакирова Жанат Канашовна - Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті , пс.ғ.к., Психология кафедрасының профессор м.а.,

Л.Н.Гумилев атындағы Евразия Ұлттық Университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Анар Курманова

Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті, «Психология» кафедрасының 2 курс доктаранты,

Аңдатпа

The pandemic has had a negative impact on the social, economic and psychological situation of people around the world. Therefore, it is important that students learn to overcome difficulties and adapt to new learning conditions. In this regard, the article clarifies and analyzes the psychological security, theories and features. The author's views on psychological safety have been substantiated.

The article is based on the consolidation of information obtained as a result of selection, analysis, systematization and logical generalization of the scientific literature, analytical and synthetic interpretation of theoretical materials and information that comprehensively describe the current state of the problem, as well as ­identify key trends, directions and prospects.

The article considers the conditional increase in the level of meta-resources, which allows a person with a high level of psychological security to feel happy to maintain psychological health.

The article is intended for students, undergraduates, doctoral students and teachers-psychologists, psychologists.

pdf (English)
Тіл

English

Дәйексөздерді қалай жазу керек

[1]
Aubakirova, Z. і Kurmanova, A. 2023. Пандемия жағдайында оқушылардың психологиялық қауіпсіздігінің детерминаторлары: . Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы. 74, 1 (Бер 2023). DOI:https://doi.org/10.51889/1728-7847.2023.1.74.010.