Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Bulletin of Abai KazNPU. Series of Psychology

PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF USING COMPUTER TECHNOLOGIES FOR MEMORY DEVELOPMENT IN PRESCHOOL CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES

Published July 2024

30

31

КазНацЖенПУ
Abstract

       Бұл мақалада зият бұзылысы бар балардың танымдық дамуында кездесетін қиындықтар туралы қысқаша талданды. Әсіресе, есте сақтау қабілеті бұл категориядағы балаларда өте төмен деңгейде. Абстрактілі ойлаудың қиындықтары:бұл балалар абстрактілі ұғымдарды түсінуде қиындықтарға тап болады және нақты және көрнекі мысалдарды қажет етеді. Шектеулі сөздік қоры: сөйлеудің дамуы баяулауы мүмкін, олардың сөздік қоры шектеулі және күрделі сөйлемдерді құруда қиындықтар болуы мүмкін.Назар аудару қиындықтары: Зият бұзылысы бар балаларда ұзақ уақыт бойы бір тапсырмаға назар аудару қиынға соғады.Эмоционалды және мінез-құлық ерекшеліктері: бұл балалар эмоционалды сезімтал болуы мүмкін және көңіл-күйдің күрт өзгеруіне ұшырауы мүмкін.Әлеуметтік ерекшеліктері: қарым-қатынастағы қиындықтар: Бұл балалар әлеуметтік байланыстарды орнатуда және сақтауда қиындықтарға тап болуы мүмкін, бұл әлеуметтік оқшаулануға әкелуі мүмкін.Әлеуметтік нормаларды түсіну проблемалары:Ақыл-ойы бұзылған балалар әлеуметтік нормалар мен ережелерді түсінуде және сақтауда қиындықтарға тап болуы мүмкін.Физикалық ерекшеліктері: қозғалысытың баяулауы: Мұндай балалардың моторикасы құрдастарына қарағанда баяу дамуы мүмкін.Моторика қиындықтары: Олар қозғалысты үйлестіруде және ұсақ моторикада қиындықтарға тап болады.

Даму әлеуеті: қиындықтарға қарамастан, ақыл-ойы бұзылған балалардың даму әлеуеті бар және оқыту мен тәрбиеге деген дұрыс көзқараспен айтарлықтай жетістіктерге жете алады.Баланы қолдау мен дамытудың тиімді бағдарламаларын әзірлеу және жүзеге асыру үшін ата-аналармен және мамандармен (психологтар, логопедтер, дефектологтар) ынтымақтасу маңызды. Бұл ерекшеліктерді түсіну ақыл-ойы бұзылған балалардың әлеуетін барынша арттыруға ықпал ететін қолайлы білім беру және білім беру ортасын құруға көмектеседі.

 Бұл қиындықтарды шешімін табуда компьютерлік технологиялардың маңызына тоқталдым. Компьютерлік технологияларды оқыту процесінде қолданудың артықшылықтары, маңызды аспектілері баяндалған.Компьютерлік технологияның ұтымды қолдануды жүзеге асыратын жолдар жайлы ақпараттар кесте түрінде берілді. Интерактивті оқыту бағдарламалары; жеке ықпал ету тәсілі; ойындар мен есте сақтау жаттығулары; мультимедиялық ресурстарды пайдалану туралы ақпараттар мысал ретінде келтірілді. Компьютерлік технологияны қолдану зерде бұзылысы бар балалардың оқу процесін едәуір байыта алады, олардың когнитивті және эмоционалды дамуына ықпал етеді.Осы аспектілердің барлығын ескере отырып, мектепке дейінгі баланың қалыптасуында маңызды рөл атқарады. Осы жастағы балалардың дамуын қолдау және ынталандыру олардың мектептегі, мансаптағы және жеке өміріндегі жетістіктері үшін ұзақ мерзімді әсер етеді.

pdf (Қазақ)
Language

Қазақ

How to Cite

[1]
Ospanova, A. 2024. PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF USING COMPUTER TECHNOLOGIES FOR MEMORY DEVELOPMENT IN PRESCHOOL CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES. Bulletin of Abai KazNPU. Series of Psychology. 79, 2 (Jul. 2024). DOI:https://doi.org/10.51889/2959-5967.2024.79.2.025.