Пандемияның соңғы жылдары көптеген адамдарға стресстік тәжірибе әкелді, ол кейбір жағдайларда созылмалы түрге айналды. Қабылданатын стресс оқуға қатысуға және академиялық нәтижелерге теріс әсер етуі мүмкін, ал зейінділік стресс деңгейін төмендетуге және әл-ауқатты жақсартуға көмектесетін маңызды реттеуші болуы мүмкін.
Сипаттама. Бұл зерттеудің мақсаты - пандемия кезінде ересек студенттерде стресстің зейінмен байланыстылығын анықтау.
Әдістері. 2021 жылдың күзінде біз 106 ересек студенттер келесі шкала бойынша тексердік. Зейінді зерттеу үшін MAAS (Mindful Attention Awareness Scale) пайдаланылды. MLQ (Meaning of Life Questionnaire) хабардар болу бөлігі ретінде «бар болу» ішкі шкаласын шығару үшін пайдаланылды. PSS (Perceived Stress Scale) және «шамадан тыс жүктеме» және «қарсылық» ішкі шкалалары қабылданған стрессті зерттеу үшін пайдаланылды. Ұйқының сапасы туралы сауалнама психологиялық және физикалық әл-ауқаттың осы объективті бөлігін - ұйқының сапасын қарастыру арқылы стрессті түсінуді тереңдету үшін пайдаланылды.
Таңдалған шкалалар мен ішкі шкалалар арасындағы корреляцияны талдау үшін Пирсон критерийлері пайдаланылды.
Нәтижелер. Талдау бірқатар маңызды корреляцияны көрсетеді (p<0,01). Зейінділік сезілетін күйзеліспен айқын теріс корреляцияны және «шамадан тыс жүктемемен» және «қарсылықпен» орташа теріс корреляцияны көрсетеді. Зейінділік ұйқы сапасымен қалыпты оң корреляцияны көрсетеді. Қабылданатын стресс ұйқы сапасымен айтарлықтай теріс корреляцияны көрсетеді.
Құндылығы мен маңызы. Бұл мақала стресс психологиясы, әл-ауқат және зейінділік туралы білімдер жиынтығына ықпал етеді. Ол пандемия кезінде ересек студенттер арасында қабылданған стресс, ұйқы сапасы және оның қатысу сапасымен зейінділік қалай өзара байланысты екенін түсінудегі олқылықты қамтиды. Нәтижелерді осы салаларда одан әрі зерттеу үшін пайдалануға болады. Практикалық тұрғыдан алғанда, нәтижелер реттеу механизмі ретінде хабардарлықты пайдалана отырып, өз әл-ауқатын жақсартқысы келетіндер үшін стрессті басқару, білім беру қызметі, психологиялық араласу бойынша заманауи тренингтерді қалыптастыруда пайдалы болуы мүмкін.