Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы

ҚАЗІРГІ СТУДЕНТТЕРДІҢ КОГНИТИВТІК ПРОЦЕСТЕРІНІҢ ДАМУЫНА ЖАСАНДЫ ИНТТЕЛЛЕКТІҢ ӘСЕРІ

Жарияланған September 2025

104

72

Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Нургайша Кудушева

Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті, PhD, «Жалпы және қолданбалы психология» кафедрасының аға оқытушысы

Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Кунслу Тусубекова

Педагогика ғылымдарының кандидаты, Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті, «Жалпы және қолданбалы психология» кафедрасының аға оқытушысы

Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Максат Джармухамбетов

Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті, «Жалпы және қолданбалы психология» кафедрасының 1-курс докторанты

Ферғана мемлекеттік университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Дилдора Нуралиева

Ферғана мемлекеттік университеті, педагогика-психология және өнертану факультеті, PhD, психология кафедрасының доценті, Ферғана қ., Өзбекстан

Аңдатпа

Мақалада жасанды интеллект технологияларының қазіргі студенттердің танымдық процестерінің дамуына әсері қарастырылады. Білім беру ортасында жасанды интеллектті белсенді пайдалану жағдайында туындайтын зейін, есте сақтау, ойлау, қабылдау сияқты салалардағы өзгерістер талданады. Оң әсерлерге (оқытуды даралау, ақпаратты өңдеу жылдамдығын арттыру, өзін-өзі тәрбиелеу мүмкіндіктерін кеңейту) және ықтимал тәуекелдерге (сыни ойлаудың төмендеуі, цифрлық технологияларға тәуелділік, ақпаратты өңдеу тереңдігінің төмендеуі) ерекше назар аударылады. Студенттердің когнитивтік дамуы тұрғысынан ЖИ-нің білім беру процесіне интеграциялану перспективаларын бағалауға мүмкіндік беретін теориялық және эмпирикалық талдаудың нәтижелері ұсынылған.         

Зерттеу нысаны ретінде 18–20 жас аралығындағы 1 және 2 курс студенттері таңдалып, олар эксперименттік және бақылау топтарына бөлінді. Барлық қатысушылардан зерттеуге қатысуға арналған ақпараттандырылған келісім алынды. Жұмыс барысында анықтаушы және қалыптастырушы эксперименттер жүргізілді. Қалыптастырушы кезеңде студенттер үш ай бойы ChatGPT қолданғаннан кейін олардың когнитивтік процестерінде айтарлықтай өзгерістер байқалды. Зерттеу нәтижелері жасанды интеллект құралдарының студенттердің когнитивтік процестеріне елеулі ықпалын көрсетті: бір жағынан, ғылыми мәтінді түсіну және негізгі ойды бөліп алу дағдыларының дамуы анықталса, екінші жағынан, зейіннің тұрақтылығы мен шоғырлануы, жедел жад және ойлау қабілетінің төмендеу үрдісі байқалды. Алынған деректер осы ғылыми болжамды растайды.

pdf
Тіл

Қазақ

Дәйексөздерді қалай жазу керек

[1]
Кудушева, Н., Тусубекова, К., Джармухамбетов, М. і Нуралиева , Д. 2025. ҚАЗІРГІ СТУДЕНТТЕРДІҢ КОГНИТИВТІК ПРОЦЕСТЕРІНІҢ ДАМУЫНА ЖАСАНДЫ ИНТТЕЛЛЕКТІҢ ӘСЕРІ. Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы. 84, 3 (Вер 2025), 7–21. DOI:https://doi.org/10.51889/2959-5967.2025.84.3.001.