Бұл мақалада кәсіби өзін-өзі анықтаудың психологиялық детерминанттары, атап айтқанда, темперамент және өзін-өзі бағалау мәселесі қарастырылады. Зерттеудің мақсаты – мектеп оқушыларының кәсіби өзін-өзі анықтау процесіндегі осы факторлардың маңыздылығын анықтау. Осы мақсатқа жету үшін келесі зерттеу әдістері қолданылды: қол жетімді дереккөздерден әдебиеттерді талдау, темперамент пен өзін-өзі бағалауды бағалау үшін тестілеу, сондай-ақ деректерді талдау әдістері.
Зерттеу нәтижелері көрсеткендей, темперамент пен өзін-өзі бағалау мектеп оқушыларының және басқа адамдардың кәсіби бейімділігін қалыптастыруда маңызды рөл атқарады. Кәсіби бейімділіктер темперамент типімен анықталатын жеке тұлғаның жеке психологиялық ерекшеліктеріне байланысты. Өзін-өзі бағалаудың адекватты деңгейі бар мектеп оқушылары кәсіби бағдарларының кең ауқымын көрсетеді, ал өзін-өзі бағалауы төмен мектеп оқушылары дәстүрлі және әлеуметтік мамандықтарды таңдауға бейім, сол арқылы олардың мүмкіндіктерін шектейді.
Алынған мәліметтерге сүйене отырып, мақалада екі негізгі психологиялық детерминанттарға: темпераменттің әсері мен өзін-өзі бағалаудың дамуына кешенді көзқарас негізінде кәсіби өзін-өзі анықтау процесін жетілдіру бойынша ұсыныстар ұсынылады. Бұл тәсіл жоғары сынып оқушыларының болашақ мамандығын таңдауда кездесетін мәселелерін тиімді шешуге, олардың табысты кәсіптік бағдар беруін қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.

