Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы

БІРІНШІ СЫНЫП БАЛАЛАРЫНДА САУАТ АШУ НЕГІЗДЕРІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ: ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ АСПЕКТІ

Жарияланған December 2024

49

0

Западно-Казахстанский университет им. М.Утемисова
Западно-Казахстанский университет им. М.Утемисова
Западно-Казахстанский университет им. М.Утемисова
Западно-Казахстанского аграрно-технического университета имени Жангир хана
Западно-Казахстанский университет им. М.Утемисова
Аңдатпа

Бұл мақалада бірінші сынып оқушыларының ерте сауаттылық негіздерін дамытуға педагогикалық тәсілдер ұсынылған, олар « Бірінші сынып балаларында сауат ашу негіздерін қалыптастыру: психологиялық-педагогикалық аспекті» атты монографиялық зерттеу шеңберінде жүйеленген.. Мақалада қазақстандық мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығының көрсеткіштері берілген, «сауаттылық» және «жаңа сауаттылық» түрлерінің классификациясы берілген, сауаттылықтың қазіргі түсінігі берілген. Сондай-ақ зерттеудің ғылыми-теориялық, әдістемелік, процессуалдық (технологиялық) және аспаптық кезеңдері, түзету тапсырмаларының түрлері, нәтижесі көрсетілген. Мақалада бірінші сынып оқушыларының ерте сауаттылық негіздерінің әлемдік және отандық өлшемдері, оқу дағдыларының рөлі берілген.. Сонымен қатар, қазақстандық мектеп оқушылары қатысатын халықаралық өлшеу процедураларының маңыздылығын атап өту керек. Оларға PIRLS, PISA, TIMSS кіреді. Көптеген елдерде мектепке дейінгі және мектептегі білім беру ортасын бағалау құралдары қолданылады. Мысалы,  ECERS, SACERS, Early Development Instrument (EDI). 2020-2025 жылдарға арналған Қазақстан Республикасы білім беру дамыту мемлекеттік бағдарламасы PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) - халықаралық оқушылардың оқу және мәтінді түсіну сапасын зерттеуге қатысуын қамтиды, мұндай зерттеу қазақстандық мектеп оқушыларының қатысуын қамтиды. Эксперименттік бөлімге Орал қаласындағы 1-сыныпқа баратын 640 оқушыны қатыстырдық. Келесі құралдар диагностикалық құралдарға айналды: «оқушының ішкі ұстанымын» қалыптастыруды анықтау әдістері (Т.А.Нежнова), оқыту мотивтерін анықтау әдістемесі (М.Р.Гинзбург), мектептегі алаңдаушылықты диагностикалаудың проективті әдісі (А.М. Прихожан).  Зерттеу нәтижелері «ерте сауаттылық» ұғымы бойынша түсініктер жүйесі, педагогикалық диагностика нәтижелері, ұсыныстар болды.

pdf (Русский)