Мақалада болашақ педагогикалық психологтардағы метакомпетенттіліктің қалыптасуының психологиялық ерекшеліктерін зерттеу нәтижелері берілген. Метакомпетенттілік – соңғы жылдары қазіргі білім беру тәжірибесіне енген құбылыс. ЖОО мамандарын даярлау процесінде метакомпетенттілікті қалыптастыру табысты кәсіби қызметтің негізгі аспектісі болып табылады. Педагогикалық психологтың жұмысы оның пәнаралық қатынасты қажет ететін көп өлшемді мәселелермен бетпе-бет келуін талап етеді. Педагог психолог тек кәсіби білімге ие болып қана қоймай, сонымен қатар тұлғалық және метакәсіби қасиеттерді де дамытуы керек. Зерттеудің мақсаты болашақ педагогикалық психологтарды метакомпетенттіліктің қалыптасуының психологиялық ерекшеліктерін зерттеу болды. Болашақ педагогикалық психологтарда метакомпетенттіліктің қалыптастырудың психологиялық механизмдері мыналар сияқты көрсеткіштер болып табылады: рефлексия қабілеті; білім мен тәжірибені біріктіру; сыни тұрғыдан ойлауды дамыту; өз эмоцияларыңызды және стресске қарсы тұруды басқару. Болашақ педагогикалық психологтарды метакомпетенттілікті дамыту әдістері мыналар болуы керек: рефлексиялық оқыту; кейс әдістері және проблемалық оқыту; практикалық тағылымдама және тәжірибе; эмоционалдық интеллекті дамыту бойынша тренингтер. Метакомпетенттілікті қалыптастыру бойынша алынған эксперименттік нәтижелер метакомпетентті психологтар мен мұғалімдердің эмоционалдық жетілгендігін, эмпатиясын және тиімді, коммуникативті және бәсекеге қабілетті болып қала отырып, жаңа жағдайларға икемді бейімделуге дайын екендігін көрсетеді.
Болашақ педагог-психологтардың метакомпетенттілігін қалыптастырудың психологиялық ерекшеліктері
Жарияланған October 2024
19
21
Аңдатпа
Тіл
Русский
Дәйексөздерді қалай жазу керек
[1]
Макулова, А., Усенова, А., Исабаева, А., Мырзабеков, Е. і Мамадалиев, С. 2024. Болашақ педагог-психологтардың метакомпетенттілігін қалыптастырудың психологиялық ерекшеліктері. Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы. 80, 3 (Жов 2024). DOI:https://doi.org/10.51889/2959-5967.2024.80.3.017.