Мақалада оқушының Тәуелсіздігін қалыптастыру оқу жағдайларына, бастауыш сынып оқушыларының оқу мотивациясындағы өзгерістердің сипатына және ішкі немесе сыртқы мотивацияның артықшылықтарына қалай байланысты болатындығы сипатталған. Зерттеу сонымен қатар оқу іс-әрекетінің негізгі ынталандыруы сыртқы мотивация, яғни сәтсіздікке жол бермеу мотивациясы және керісінше болуы мүмкін екенін айтады. Оқу кезінде балалардың оқуға деген қызығушылығының себебі өте маңызды. Олардың мотивациясы ата-аналар мен мектептің қолдауынан туындауы мүмкін. Егер сыртқы мотивацияны қолдау баланың мүдделерімен сәйкес келсе, онда бұл оның оқуға деген қызығушылығын арттыруға көмектеседі. Бастауыш сынып оқушыларын оқытуда мотивацияның қандай Түрі, Ішкі немесе сыртқы маңызды рөл атқаратыны туралы мәселені зерттеу және тәжірибелі деректер арқылы шешуге болады. Оқушылардың оқуының себептері оң (табысқа жетуге деген ұмтылыс) немесе теріс (сәтсіздіктен қорқу) болуы мүмкін. Көбінесе мұғалімнің көзқарасы сияқты сыртқы мотивтер оқу іс-әрекетінің негізгі ынталандырушысы болып табылады. Алайда, егер адам мұғалімнің теріс көзқарасынан қорқып, сәтсіздікке жол бермеуге тырысса да, бұл ұзақ уақыт бойы айтарлықтай әсер етпейді және уақыт өте келе оның әсері азаяды. Жеке тұлғаның оқу үлгеріміне айтарлықтай әсер ететін басым мотивация-бұл ішкі мотивация.