Мақалада арнайы педагогтарды даярлау мүмкіндігі шектеулі балаларды тиімді психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу үшін инклюзивті ұйымдардың талаптарына сәйкестігі мәселесі зерттеледі. Инклюзивті жағдайларда жұмыс істеу үшін арнайы педагогтың кәсіби маңызды жеке құзыреттерін анықтауға шетелдік және отандық ғылыми тәсілдер талданады.Инклюзивті ұйымдарды арнайы педагогтармен қамтамасыз ету талаптарында болып жатқан өзгерістер оны жалпы білім беретін ұйымдардағы болашақ кәсіби қызметке бағыттау қажеттілігін негіздейді. Зерттеудің мақсаты арнайы педагогтардың жалпы білім беретін (инклюзивті) білім беру ұйымдарында мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс істеуге жеке дайындығы проблемасын зерделеу болып табылады. Авторлар осы үдерісте бар проблемаларды бөліп көрсетті, инклюзивті білім беруде кәсіби даярланған мамандардың елеулі тапшылығының бар екендігін дәлелдейтін статистикалық деректер келтірді, қазақстандық жоғары оқу орындарында арнайы педагогика бойынша білім беру бағдарламаларының негізгі мазмұнына талдау жүргізді, инклюзивті жағдайларда мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс істеу үшін қажетті кейбір, оның ішінде жеке, кәсіби құзыреттіліктер айқындалды. Қазіргі заманғы білім беру талаптары инклюзивті ортада мүмкіндігі шектеулі баламен жұмыс істеу үшін қажетті арнайы педагогтардың кәсіби құзыреттеріне жаңа сын-қатерлер туғызатыны анықталды. Нәтижесінде авторлар арнайы педагогтардың инклюзивті ұйымдарды арнайы мектептерге дайындаудың дәстүрлі бағыттылығымен байланысты, сондай-ақ мүлдем жаңа кәсіби құзыреттердің толық жиынтығына ие әмбебап маманның тұтас және ғылыми негізделген моделінің болмауымен қамтамасыз етуде белгілі бір қиындықтардың бар екендігін дәлелдейді: инклюзивті білім беру ортасын құра білу; Оқу-әдістемелік кешендерді балалардың ерекше білім беру мүмкіндіктеріне бейімдеу психофизикалық дамудың әртүрлі бұзылыстары бар; мамандармен, нормотиптік және "ерекше" балалардың ата-аналарымен нәтижелі өзара іс-қимылды ұйымдастыру, оларға қажетті консультациялық және әдістемелік көмек көрсету және т.б. арнайы педагогтардың инклюзивті бағытталған кәсіби және жеке құзыреттіліктерін дамыту негізінен мүмкіндігі шектеулі балаларды жалпы білім беру процесіне қосудың сәттілігін анықтайды.
Авторлар "арнайы педагог" кәсіптік карточкасының жобасында - "Педагог"кәсіптік стандартына қосымшада көрсетілген жаңа, инклюзивті бағдарланған кәсіптік тұлғалық құзыреттерді айқындау және стандарттау қажеттілігін негіздейді. Авторлар әзірлеген мамандық картасы инклюзивті ұйымдарда арнайы мұғалімнің функцияларын орнатудың және реттеудің жаңа және тиімді әдісі бола алады. Жүргізілген эмпирикалық зерттеу нәтижесінде инклюзивті білім беру жағдайында жұмыс істеу үшін арнайы педагогтарды даярлауды жаңғырту бойынша кейбір педагогикалық ұсынымдар әзірленіп, ұсынылды.
Арнайы педагогтардың инклюзивті ұйымдарында практиктердің пікірін зерделеу негізінде мүмкіндігі шектеулі балаларға инклюзивті білім беру арнайы педагогтарды даярлау тәсілдерін Өзгертуді, оларды даярлау мазмұны мен бағыттарын жаңғыртуды талап етеді деп бекітіледі