Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы

МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНА ӨНЕР БАҒДАРЛАМАЛАРЫ АРҚЫЛЫ ӘЛЕУМЕТТІК-ЭМОЦИОНАЛДЫҚ ТӘРБИЕСІ

Жарияланған January 2024

78

60

Казахский национальный педагогический университет имени Абая
Батыс Қазақстан инновациялық-технологиялық университеті
##plugins.generic.jatsParser.article.authorBio##
×

Звайда Өтешева

Қазақстан Республикасының мәдениет қайраткері, филология, мәдениет және оқыту әдістемесі кафедрасының аға оқытушысы. Батыс Қазақстан инновациялық-технологиялық университеті, Орал, Қазақстан

Utesheva Zvaida

Cultural figure of the Republic of Kazakhstan, senior lecturer at the Department of Philology, Culture and Teaching Methods. West Kazakhstan Innovation and Technology University, Uralsk, Kazakhstan

Аңдатпа

Бұл мақалада мектеп оқушыларының әлеуметтік және эмоционалды оқуына көркемдік бағдарламалардың әсерін зерттеу нәтижелері берілген. Қазіргі уақытта жетекші елдерде әлеуметтік және эмоционалды оқытудың арнайы тәжірибелері пайдаланылады және мектептің білім беру бағдарламаларына біріктірілген. Мақаланың мақсаты – жыныс және жас ерекшеліктерін ескере отырып, мектеп оқушыларының көркемдік және эмоционалдық дамуы арасындағы байланысты анықтау. Көркемдік бағдарламалар музыканы, көркемдік импровизацияны, мүсіндеуді және сурет салуды жан-жақты зерттеу болып табылады. Мектеп оқушыларының эмоциялар туралы білімдері «Эмоцияларды тану» тапсырмасы (ERT) әдісі арқылы анықталды. Тест тапсырмалары мимикадан алты негізгі эмоцияны (қайғы, қуаныш, қорқыныш, ашу, жиіркеніш немесе таңдану) олардың көріну дәрежесіне қарай анықтау қабілетін өлшейді. Бұл әдіс те когнитивті тест болып табылады, өйткені тест тапсырмалары эмоционалды және әлеуметтік танымға бағытталған. ERT үшін нәтиже өлшемдері дұрыс немесе дұрыс емес жауаптардың пайызы мен санын, сондай-ақ жеке эмоциялар үшін де, бір уақытта барлық эмоциялар үшін де қарастырылуы мүмкін жалпы жауап кідірісін қамтиды. Зерттеу нәтижесінде мектеп оқушыларының әлеуметтік-эмоционалды оқуы мен дамуына көркемдік білімнің әсер етуінің негізгі заңдылықтары анықталды. Алынған нәтижелер көркемдік жаттығуларды қолдану нәтижесінде эмоционалдық білімнің жоғарылауы мен психоэмоционалды жағдайдың жақсаруы арасында тікелей оң корреляцияның бар екендігін көрсетеді. Сондай-ақ эксперимент нәтижелерін мектеп оқушыларының психоәлеуметтік дамуының кешігуі мен аффективтік бұзылыстарын бағалау және алдын алу үшін пайдалануға болады. Бұл зерттеудің практикалық маңыздылығы мектеп оқушыларының эмоцияларымен, әлеуметтік бейімделуімен және депрессиялық көңіл-күймен байланысы туралы білім негізінде мінез-құлық және аффективті проблемалардың алдын алу әлеуетінде жатыр.

pdf (Русский)
Тіл

Русский

Дәйексөздерді қалай жазу керек

[1]
Тапалова, О., Утешева , З. і Ахметова М.К., . 2024. МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНА ӨНЕР БАҒДАРЛАМАЛАРЫ АРҚЫЛЫ ӘЛЕУМЕТТІК-ЭМОЦИОНАЛДЫҚ ТӘРБИЕСІ. Абай атындағы ҚазҰПУ Хабаршысы. Психология сериясы. 77, 4 (Січ 2024). DOI:https://doi.org/10.51889/2959-5967.2023.77.4.010.